Kampania społeczna „Krajobraz mojego miasta” została zainagurowana w 2016 r. przez Narodowy Instytut Dziedzictwa. Jej celem jest zwrócenie uwagi władz samorządowych, przedsiębiorców, instytucji oraz społeczeństwa na problemy związane z zarządzaniem krajobrazem kulturowym, chaosem reklamowym, a także popularyzacją idei parków kulturowych. Kampania powstała z inicjatywy prof. Magdaleny Gawin, Wiceminister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Generalnego Konserwatora Zabytków.
Akcja „Krajobraz mojego miasta” tworzy pole do debaty o przestrzeni miejskiej, jej ochronie i jakości. NID, podejmując w ramach kampanii kompleksowe i wielokanałowe działania komunikacyjne, chce dotrzeć do różnych grup odbiorców, by budować i wzmacniać społeczną świadomość w sferze ochrony krajobrazu kulturowego i wartości estetyki przestrzeni publicznej.
Głównym narzędziem kampanii jest film – z jednej strony poradnik dla jednostek samorządu terytorialnego, z drugiej – zachęta do aktywnego wprowadzania zmiany na obszarach, którymi zarządzają. Upowszechnia wiedzę o tej formie jaką są parki kulturowe. Jest zachętą do ratowania krajobrazu kulturowego miast i miasteczek poprzez ich tworzenie. To rozdział kampanii będący wprost skierowany do samorządów, które poprzez film, debaty, dedykowane spotkania i szkolenia realizowane przez Narodowy Instytut Dziedzictwa otrzymają wiedzę i wskazówki jak zarządzać parkami kulturowymi.
Więcej: krajobrazmojegomiasta.pl
Logotypy NID
Pobierz znaki promocyjne Narodowego Instytutu Dziedzictwa
Księgarnia NID
Sprawdź nasze produkty w księgarni. Zamawiaj bez wychodzenia z domu już teraz!
Platforma szkoleniowa
Zapisz się na naszą platformę e-szkoleniową i dowiedz się jak zarządzać dziedzictwem i wykorzystać jego potencjał.