REGULAMIN PRZYZNAWANIA PATRONATU
NARODOWEGO INSTYTUTU DZIEDZICTWA
-
Patronat Narodowego Instytutu Dziedzictwa jest wyróżnieniem podkreślającym rangę wydarzenia związanego z ochroną dziedzictwa kulturowego materialnego i niematerialnego.
-
Patronat jest wyróżnieniem zarezerwowanym dla różnych wydarzeń, mających znaczenie dla ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego, charakteryzujących się wysokim poziomem merytorycznym, organizacyjnym, edukacyjnym oraz artystycznym, o zasięgu międzynarodowym, ogólnopolskim lub regionalnym i lokalnym.
-
NID udziela patronatu wydarzeniom związanym z dziedzictwem materialnym i niematerialnym.
- Głównym celem przyznania przez NID patronatu jest promocja ochrony dziedzictwa kulturowego materialnego i niematerialnego.
- W przypadku przedsięwzięć cyklicznych konieczne jest występowanie każdorazowo o przyznanie patronatu.
- Objęcie patronatu nad wydarzeniem nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego.
- Zakres przydzielonego patronatu określa decyzja dyrektora NID.
- W celu uzyskania patronatu NID niezbędne jest złożenie stosownego wniosku, stanowiącego załącznik do niniejszego regulaminu.
- Z wnioskiem o przyznanie patronatu może wystąpić główny organizator danego przedsięwzięcia.
- Narodowy Instytut Dziedzictwa przyznaje patronaty wyłącznie przedsięwzięciom niekomercyjnym i zgodnym z misją NID.
- Do wniosku o objęcie wydarzenia patronatem należy dołączyć szczegółowy program przedsięwzięcia lub regulamin oraz listę korzyści płynących dla NID z racji przyznania patronatu.
- Wniosek wraz z załącznikami powinien zostać złożony nie później niż miesiąc przed planowanym rozpoczęciem wydarzenia. Wniosek złożony po tym terminie może nie być rozpatrywany.
- Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Narodowego Instytutu Dziedzictwa www.zabytek.pl
- Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy przesłać pocztą tradycyjną na adres: Narodowy Instytut Dziedzictwa, Biuro ds. Komunikacji, ul. Kopernika 36/40, 00-924 Warszawa, lub elektroniczną na adres media@nid.pl
- Złożony wniosek kierowany jest przez Biuro ds. Komunikacji do odpowiedniego działu merytorycznego ws. konsultacji zasadności przyznania patronatu.
- Kierownik Biura ds. Komunikacji może zwrócić się do wnioskodawcy o przekazanie dodatkowych informacji lub udzielenie wyjaśnień, a także przedstawić warunki, które należy spełnić, by uzyskać patronat NID.
- Decyzja w sprawie przyznania patronatu podejmowana jest przez dyrektora NID po konsultacji z działem merytorycznym i kierownikiem Biura ds. Komunikacji.
- O decyzji ws. przyznania patronatu wnioskodawca informowany jest pisemnie (mailowo lub pocztą tradycyjną) w terminie dwóch tygodni od daty złożenia wniosku.
- Odmowa udzielenia patronatu NID jest ostateczna. Wnioskodawcy nie przysługuje tryb odwoławczy.
- NID nie udziela patronatu wydarzeniom, których celem jest promocja prywatnej marki lub podmiotu świadczącego usługi.
- Organizator wydarzenia, nad którym NID objął patronat, informuje współorganizatorów oraz uczestników przedsięwzięcia o przyznaniu patronatu.
- Organizator zobowiązany jest umieszczać logotyp NID oraz informację o patronie na wszystkich materiałach informacyjnych lub promocyjnych dotyczących danego wydarzenia. Pozostałe warunki patronatu uzgadnia się szczegółowo w umowie patronackiej, przygotowanej w 2 egzemplarzach (po jednym dla każdej ze stron).
- W szczególnych przypadkach dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa może unieważnić decyzję o przyznaniu patronatu. Organizator przedsięwzięcia informowany jest o tym fakcie pisemnie (mailowo, bądź pocztą tradycyjną), niezwłocznie po podjęciu takiej decyzji.
Do pobrania:
Wniosek o udzielenie patronatu NID